6 nejlevnějších sedmimístných aut v Česku

Nákupní rádce
13. Jun 2024
1010 zobrazení
6 nejlevnějších sedmimístných aut v Česku

Trh s většími rodinnými automobily po trochu nelogickém osekání kategorie MPV ve prospěch crossoverů a SUV aktuálně reprezentují především osobní verze užitkových dodávek. Přesto se i v nižších cenových patrech najdou výjimky, které spadají do jiných segmentů. Hned ten nejlevnější sedmimístný model je totiž atraktivní kombi s lehce zvýšenou karoserií.

V následujícím přehledu si představíme šest nejdostupnějších nových aut se třemi řadami sedadel. A chybět nebude ani jedna čerstvá novinka, která může pořádně rozčeřit vody.

Opel Combo (od 737 990 Kč)

Jeden z mnoha zástupců rodiny kompaktních osobních dodávek koncernu Stellantis. Německý model má čerstvě po modernizaci, která se zaměřila na design i moderní technologie. Sedmimístnou konfiguraci pořídíte pouze pro delší verzi Opelu Combo XL, přičemž příplatek dosahuje 28 tisíc korun.

V tomhle případě nemáte moc na výběr. Jediným dostupným motorem je povedená vznětová patnáctistovka s francouzským původem, kterou můžete mít s šestistupňovým manuálem či osmistupňovým automatem. Za ten se připlácí rozumných 40 tisíc korun.

Peugeot 5008 (od 719 000 Kč)

Odcházející, druhá generace francouzského modelu přišla s konceptem SUV, kterým Peugeot nahradil původní MPV. Jedná se vlastně o prodloužený model 3008, který se liší standardními třemi řadami sedadel. Ty tudíž dostanete bez příplatku pro všechny verze.

Na rozdíl od zmíněného Peugeotu 3008 nenabídne větší sourozenec plug-in hybridní pohon, tudíž mu chybí i čtyřkolka, která byla řešena pomocí přídavného elektromotoru na zadní nápravě. Naproti tomu ale nabídne prostornou praktickou kabinu a vyšší světlost.

Postupem času se bohužel motorová paleta zredukovala na zážehový tříválec 1.2 PureTech s 96 kilowatty, který doplnilo mild-hybridní provedení se 100 kW, a vznětový čtyřválec o objemu 1,5 litru a výkonu taktéž 96 kW. Výborná dvoulitrový diesel z nabídky vypadl již před několika lety. Přitom vzhledem k velikosti Peugeotu 5008 je ideálním pohonem. Při výběru ojetiny bychom se proto zaměřili právě na něj. Navíc je velmi spolehlivý.

Toyota Proace City (od 716 000 Kč)

Japonská dodávka technicky vychází z francouzských modelů koncernu Stellantis, které si v našem výběru také představíme. Na rozdíl od nich si Toyota Proace City zachovala spalovací motory po celou dobu (díky vysokým prodejům hybridů s nižšími emisemi si to největší světová automobilka mohla dovolit).

V nabídce jsou dvě délky karoserie, sedm míst ovšem naskládáte pouze do delšího provedení Long. Příplatek za třetí řadu dosahuje 18 tisíc, což je o deset tisíc méně než u sesterských modelů.

Ačkoliv můžete sáhnout i po přeplňovaném zážehovém tříválci 1.2 PureTech, logickou volbou je jedna ze vznětových patnáctistovek se 74 či 96 kilowatty. Silnější provedení je možné zkombinovat s osmistupňovým automatem.

Citroën Berlingo (od 698 000 Kč)

Další reprezentant rozvětvené rodiny dodávek od Stellantisu se nedávno vrátil v omlazené podobě a se spalovacími motory. Nadnárodní koncern se totiž před několika lety rozhodl, že svým oblíbeným osobním dodávkám sebere spalovací motory a nechá pouze čistě elektrické verze. Jenže tenhle experiment nevyšel. Benzin s naftou tudíž slaví návrat.

Ani v případe berlinga si třetí řadu neobjednáte do standardního provedení, ale pouze do delšího modelu XL. Příplatek dosahuje 28 tisíc, stejně jako u Opelu Combo a Peugeotu Rifter o několik řádků níže.

S motory je to opět jednoduché: nepočítáme-li elektrickou verzi, je k dispozici pouze vznětová patnáctistovka s 96 kilowatty, která spolupracuje s šestistupňovou manuální skříní či měničovým automatem s osmi rychlostmi.

Peugeot Rifter (od 688 000 Kč)

Sourozenec Opelu Combo a Citroënu Berlingo je po čerstvém faceliftu. Také v jeho případě máte sedm míst spojených s prodlouženou verzí Long, která se pojí s dvěma výbavami: Allure a GT. Motoricky je situace totožná s opelem. Vznětová patnáctistovka se ovšem k charakteru osobní dodávky hodí. Má silné spodní a střední pásmo, takže si poradí i s obsazenou kabinou.

Také zde platí, že si můžete vybrat mezi šestistupňovou manuální převodovkou a osmistupňovým automatem. Ten je však dostupný pouze ve vyšší linii GT, která stojí o 100 tisíc více než Allure. Příplatek za třetí řadu sedadel je totožný s Opelem Combo, tedy 28 000 Kč.

Dacia Jogger (od 455 500 Kč)

Suverénně nejlevnější sedmimístné auto na trhu nabízí nepřekvapivě rumunská Dacia. Atraktivní kombi v podobě modelu Jogger se pyšní vyšší světlostí, pohon všech kol ovšem chybí. Za základní cenu 455 500 Kč dostanete přeplňovaný zážehový tříválec o objemu 1,0 litru, který vedle benzinu umí spalovat i LPG neboli zkapalněný ropný plyn. Na tohle alternativní palivo nabídne výkon 74 kW, na benzin o sedm kilowattů méně.

Za doporučení stojí i klasický benzinový tříválec s 81 kilowatty. Jestliže toužíte po automatu, nezbývá nic jiného než sáhnout po hybridním pohonu, který v joggeru v rámci Dacie slavil premiéru. Systémový výkon 104 kilowattů a částečně bezemisní pohon oceníte na dálnicích a ve městech, kde si můžete užívat krátkých elektrických jízd bez hluku spalovacího motoru a špetky paliva.

Tajný tip

Citroën C3 Aircross

V půlce dubna představená nová generace Citroënu C3 Aircross stále nabízí velmi kompaktní rozměry, nově ovšem odveze až sedm cestujících. O francouzské novince zatím nejsou bližší zprávy, dá se ovšem očekávat, že se zážehovou dvanáctistovkou PureTech se zařadí mezi absolutně nejlevnější sedmimístné vozy na českém trhu.

Pokud tedy váháte s výběrem, možná se vyplatí počkat si na C3 Aircross, který bude dostupný i s elektrickým pohonem. A i s ním by měl být velmi konkurenceschopný.

 

Rubriky
Nákupní rádce
Poradíme s výběrem vozu, náležitostmi prodeje či koupě vozu
Technika
Pomůžeme orientovat se v moderních technologiích osobních vozů
Cestování po Evropě
Povinné výbavy, rychlostní limity, mýtné či pokuty jednotlivých evropských zemí přehledně
Financování vozu
Různé možnosti financování nákupu nového i ojetého vozidla.
Novinky
Novinky a akce na webu UlovAuto.cz