Nejlevnější nová auta s pohonem 4x4 v Česku

Nákupní rádce
15. Aug 2024
288 zobrazení
Nejlevnější nová auta s pohonem 4x4 v Česku

Pohon všech kol je u Čechů nesmírně oblíbený. Z nabídky spousty výrobců ovšem tato koncepce pomalu mizí, případně se pojí spíše s dražšími a výkonnějšími variantami. Může za to jednak celoevropsky menší zájem o čtyřkolky (mezi hlavní trhy totiž vedle Česka patří především Německo, Rakousko, Švýcarsko a severské země), jednak také vyšší emise takových aut, které se negativně promítají do flotilového průměru, za jehož překročení automobilky platí mastné pokuty.

Přesto na trhu stále najdeme dostatek nových aut, kterým záběr všech čtyř kol nechybí. Mezi nejlevnějšími modely převažují ty od japonského Suzuki. Najdeme zde ovšem i dva zástupce Jižní Koreje a jeden vůz z Rumunska.

Na pořízení nového automobilu s pohonem všech kol vám v dnešní situaci vystačí dokonce i méně než půl milionu. Který vůz je nejdostupnější?

SsangYong Korando (618 800 Kč)

První zástupce korejské automobilky je zároveň nejprodávanějším modelem značky na českém trhu. Povedené korando patří k stálicím nabídky, která zahrnuje i poctivé offroady s připojitelným pohonem všech kol v podobě SUV Rexton a odvozeného pick-upu Musso Grand.

Za 618 800 aktuálně dostanete nejen základní provedení Style, ale také zvýhodněnou variantu Style+, která zahrnuje navíc přední parkovací senzory, vyhřívaný volant, dvouzónovou automatickou klimatizaci, vyhřívaná přední sedadla, bezdrátovou nabíječku mobilních telefonů o výkonu 15 W, zatmavená okna se solární a protihlukovou ochranou a další užitečné prvky.

Suzuki Vitara (617 900 Kč)

Čerstvě omlazený model nese slavné jméno, které kdysi patřilo klasickým teréňákům s připojitelným pohonem všech kol. Současné provedení ovšem míří především do města a na hladké silnice, přesto mu čtyřkolka nechybí.

Můžete ji mít s oběma nabízenými motory v podobě zážehové čtrnáctistovky BoosterJet s turbodmychadlem a 95 kilowatty (617 900 korun) a hybridní patnáctistovky se 75 kW a standardním automatizovaným šestistupňovým manuálem s cenou od 665 900 Kč. První zmíněný agregát je rozhodně povedenější.

Dacia Duster (569 900 Kč)

Třetí generace rumunského bestselleru je čerstvou novinkou, která poprvé stojí na platformě CMF-B mateřského Renaultu (podobně jako Renaulty Clio, Captur či Arkana). To s sebou přináší například hybridní pohon, který v dusteru slaví premiéru.

Čtyřkolku lze ovšem kombinovat pouze s novým přeplňovaným zážehovým tříválcem 1.2 TCe s 96 kilowatty a manuální šestistupňovou převodovkou. Příplatek proti standardní předokolce dosahuje 62 tisíc korun.

Dacia Duster je sice spíše městským SUV, díky pohonu všech kol a světlosti až 217 milimetrů si s ní můžete dovolit vyrazit i do lesa.

SsangYong Tivoli (519 800 Kč)

Korejský crossover o délce 4225 milimetrů a rozvorem 2600 mm se řadí mezi malé vozy. Jako jedno z mála aut ve svém segmentu ovšem nabízí čtyřkolku, a to za příplatek 39 900 Kč. Za dalších 35 900 korun můžete šestistupňový manuál vyměnit za šestirychlostní měničový automat od společnosti Aisin, který ovšem zvyšuje spotřebu přeplňované zážehové patnáctistovky s výkonem 120 kilowattů.

SsangYong Tivoli může sloužit i jako jediné auto v rodině, do zavazadelníku totiž naskládáte slušných 423 litrů.

Automobilka se sice v nedávné minulosti potýkala s existenčními problémy (a ne poprvé), pod novým vlastníkem se ovšem nadechuje k novým zítřkům, které přinesou i nový název. Ze SsangYongu se totiž stane značka KGM či KG Mobility.

Suzuki Ignis (462 900 Kč)

Esteticky i jízdně velmi sympatická malá krabička s retro designem se představila již v roce 2016, patří tedy k nejstarším autům ve výběru. Ingnis je dostupný pouze s jedním motorem v podobě nepřeplňovaného benzinového čtyřválce o objemu 1,2 litru s 61 kilowatty.

Pohon všech kol je k dispozici od prostředního stupně Premium, ke kterému se váže devítitisícové zvýhodnění, za které si můžete koupit například dvoutónový lak za totožnou částku.

Vedle velmi kompaktních rozměrů (Suzuki Ignis na délku měří pouze 3,7 metru) má nejmenší suzuki výhodu také ve velmi štědré světlé výšce 180 milimetrů, díky níž si troufnete i do náročnějších podmínek.

Suzuki Swift (456 900 Kč)

Zcela nová generace japonského mini je na trhu teprve několik měsíců. Navíc jí patří titul nejlevnější čtyřkolky. Vzhledem k tomu, že je k dispozici pouze jeden motor, nemůžete si vybírat. Pohon 4x4 se tudíž váže k atmosférickému zážehovému čtyřválci 1.2 DualJet o výkonu 60 kilowatt.

Příplatek proti předokolce v závislosti na výbavě dosahuje 41, respektive 42 tisíc korun. Zajímavostí je, že Suzuki Swift se systémem 4x4 AllGrip vyjde o něco levněji než menší a konstrukčně starší Suzuki Ingnis.

Pro někoho může být nevýhodou nemožnost kombinace čtyřkolky s automatem.

Rubriky
Nákupní rádce
Poradíme s výběrem vozu, náležitostmi prodeje či koupě vozu
Technika
Pomůžeme orientovat se v moderních technologiích osobních vozů
Cestování po Evropě
Povinné výbavy, rychlostní limity, mýtné či pokuty jednotlivých evropských zemí přehledně
Financování vozu
Různé možnosti financování nákupu nového i ojetého vozidla.
Novinky
Novinky a akce na webu UlovAuto.cz