TOP nejlepší alternativy k ojeté Škodě Superb (2. díl)

Nákupní rádce
7. Jul 2024
309 zobrazení
TOP nejlepší alternativy k ojeté Škodě Superb (2. díl)

Série článků: Nejlepší alternativy k ojeté Škodě Superb

 

V minulém článku jsme si přiblížili první část hlavních konkurentů ojeté Škody Superb, v následujícím textu se podíváme blíže na zbytek mainstreamových konkurentů. V třetím článku se pak podíváme minimálně o jedno patro výše. Zabrousíme totiž také do prémiových vod.

Luxusním automobilům totiž zůstatková hodnota padá strměji, po několika letech se proto cenově přibližují například „naší“ Škodě Superb, ačkoliv se v jejich případě můžete obvykle těšit z větších a výkonnějších motorů a lepší výbavy.

Kia Optima

Pro mnoho z nás poměrně neznámý model si v Česku příliš fanoušků nenašel, čemuž odpovídá i nula nabízených ojetin na serveru UlovAuto.cz. Na internetu přesto narazíte na nízké desítky ojetin, které stojí velmi zajímavé peníze.

Obvykle se setkáte s vozy se vznětovou sedmnáctistovkou CRDi se 104 kilowatty, kterou známe i z dalších vozů značek Hyundai a Kia. Do optimy se prý větší diesel nevešel, Korejci přitom v té době měli k dispozici i výkonnější 2.0 CRDi.

Pokud naftě neholdujete, můžete vybírat například z atmosférického čtyřválce 2.0 MPI se 120 kW, který byl dostupný také s šestistupňovou manuální převodovkou. Za úvahu ovšem stojí přeplňovaný benzin 2.0 T-GDI se 180 kilowatty a standardním šestirychlostním automatem. S tímhle motorem už Kia Optima dokáže prohánět i prémiové konkurenty, jen je třeba počítat se spotřebou minimálně 8 litrů na 100 kilometrů.

Kia Optima je sice opomíjená, zato ovšem spolehlivá. Pokud se nebojíte vybočit z davu, je tenhle korejský model s karoseriemi sedan a kombi právě pro vás.

Hyundai i40

Pro známější Hyundai i40 platí prakticky totéž, co pro výše zmíněnou kiu. Jedná se totiž o technicky spřízněné sourozence. Výhodou i40 je silnější pozice Hyundaie nejen v Česku, ale i v Evropě. Na sekundárním trhu je proto mnohem širší nabídka ojetin.

Z nabídky rychle pochopíte, že hledat něco jiného než diesel 1.7 CRDi je nesmysl. Drtivá většina nabízených exemplářů totiž pochází z firemních flotil, kde má nafta výsadní postavení. Sedmnáctistovka s výkony 85, 100 či 104 kilowatty nejlépe pracuje s šestistupňovým automatem s hydrodynamickým měniče.

Hyundai i40 není jízdně tak zajímavý jako třeba Volkswagen Passat či Opel Insignia, čas ovšem tenhle korejský příspěvek do střední třídy dostatečně prověřil. Jestliže zvolíte zachovalý exemplář s nižším nájezdem, velmi pravděpodobně nebudete muset do 200 000 kilometrů řešit nic zásadního. U korejských aut ovšem platí, že servisní prohlídky v autorizovaných servisech jsou dražší než u konkurence. Totéž platí také o cenách některých náhradních dílů.

Subaru Outback

Jeden ze zakladatelů segmentu kombíků s vyšší světlostí a ochrannými plasty karoserie, do kterého patří také Audi A6 Allroad, Volvo XC70/V90 Cross County či Škoda Octavia Scout. V druhé generaci se podobného modelu dočkala také Škoda Superb.

Japonský model je tradičně skvěle hodnocen za vynikající jízdní projev kombinující jistotu s cestovním komfortem. Subaru Outback je suverénní nejen na hladkém asfaltu, ale také na polní či lesní cestě, za což vděčí nejen standardnímu pohonu všech kol.

Tradiční nářek ovšem míří na pohonné ústrojí. Plochý diesel o objemu 2,0 litru nemá moc dobré jméno, zbývá tudíž 2,5litrový atmosférický čtyřválec, který u minulé generace outbacku dával „pouze“ 129 kilowattů. Ve spojení se samočinnou převodovkou Lineartronic s plynule měnitelným převodovým poměrem (CVT), která při zátahu udržuje motor ve vysokých otáčkách, totiž nepůsobí moc dynamicky ani komfortně. Subaru Outback je proto o kompromisech.

Pokud se s horší dynamikou smíříte, dostanete opravdu parádní auto, které navíc patří i mezi ty nejspolehlivější ve třídě.

Volkswageny Passat a Arteon

První jmenovaný model je žijící legendou nejen střední třídy. Symbol služebního vozu mnohé z nás sice nudí, jenže passat je zkrátka „neprůstřelný“, alespoň v nedávno ukončené generaci B8. Nadčasový a nekonfliktní design, povedené motory TSI (pozor, agregát 1.8 a 2.0 TSI jsou technicky komplikovanější a servisně náročnější) a 2.0 TDI a velmi vyvážený mix vlastností z něj dělá univerzální volbu pro všechny řidiče bez předsudků.

Vzhledem k tomu, že drtivá většina ojetin dříve fungovala jako služební vůz, počítejte s vyšším nájezdem. Firemní auta navíc jezdila na výměnu oleje v rámci určených intervalů, které dosahují 30 000 kilometrů či dvou let. Ideálem jsou přitom poloviční hodnoty.

Arteon představuje atraktivnější (ale také dražší) alternativu. K dřívějšímu liftbacku později přibyl neméně pohledný shooting brake. Vůz s nižší karoserií má totožný rozvor jako Škoda Superb (2841 milimetrů), což je zhruba o pět centimetrů více než u klasického Volkswagenu Passat. Nabídka pohonů se kryje jak se zmíněným passatem, tak Škodou Superb. Výjimkou je vrcholná verze R se zážehovým čtyřválcem 2.0 TSI s 235 kilowatty. Ten se u obou zmíněných sourozenců nevyskytoval.

Pro oba volkswageny platí podobné poučky. U dieselů si zkontrolujte pravidelnost výměny motorového oleje, u benzinů 1.8 a 2.0 TSI počítejte s méně bezproblémovým provozem než u slabších 1.4 a 1.5 TSI, adaptivní tlumiče DCC jsou sice fajn, jejich výměna je ovšem výrazně dražší než u klasického řešení. Také se připravte na vyšší riziko krádeže a podvodu. Na druhou stranu výběr je minimálně u Volkswagenu Passat výrazně větší než u zbytku střední třídy.

Rubriky
Nákupní rádce
Poradíme s výběrem vozu, náležitostmi prodeje či koupě vozu
Technika
Pomůžeme orientovat se v moderních technologiích osobních vozů
Cestování po Evropě
Povinné výbavy, rychlostní limity, mýtné či pokuty jednotlivých evropských zemí přehledně
Financování vozu
Různé možnosti financování nákupu nového i ojetého vozidla.
Novinky
Novinky a akce na webu UlovAuto.cz