Škoda Kodiaq představuje největší SUV z dílny automobilky Škoda z města Mladá Boleslav. Debutovala v roce 2016 a disponuje možností až tří řad sedadel pro sedm cestujících. Kromě výroby v českých Kvasinách se vyrábí také v Rusku, Číně, Indii a na Ukrajině. Stojí na základech platformy MQB a její design vytvořil tým slovenského designéra Jozefa Kabaně. Modelová nabídka byla postupně rozšířena o sportovně laděnou verzi Sportline, terénně orientovaný model Scout a sportovní verzi RS. V Číně je navíc exkluzivně dostupný i model Škoda Kodiaq GT, což je SUV kupé odvozené od základního modelu. Ke konci oku 2023 byla představena 2. generace.
Klady
+ Vnitřní prostnost (s výjimkou výšky zavazadelníku)
+ Komfortní podvozek
+ Robustní a spolehlivá mechanika
+ Na přání sedmimístná verze
+ Hmotnost brzděného přívěsu až 2500 kg
+ Velmi nízký pokles hodnoty při následném prodeji
+ Dobře dimenzované manuální i automatické převodovky (do roku 2018 většinou DQ 500)
+ Dobrá funkční stránka designu (nedochází k otloukání dveří kamením)
Zápory
- Drahé originální náhradní díly i práce v servisech
- Vysoké fixní servisní náklady (výměny oleje v DSG)
- Turboefekt motoru 2.0 TDI/140 kW
- Pomalý převod řízení (rychlejší jen u L&K a RS)
- Měkký podvozek – plavání zatíženého vozu a citlivost na boční vítr
- Zezadu neesteticky utopená kola v karoserii
- Krátká životnost akumulátorů (odolný typ AGM mají jen diesely s nezávislým topením)
- Vysoká spotřeba paliva (i diesely 4x4 s automatem si v režimu mama-taxi vezmou přes deset litrů)